Verslag oktober bijeenkomst: ‘Internal Branding’

| Geen reacties

In deze oktober editie van Social Media Club Eindhoven aandacht voor Internal Branding (door Liane Kusters) en een verrassing. De locatie is deze keer ter beschikking gesteld door S2M Strijp-S. 

Liane Kusters heeft de aanwezigen meer inzicht gegeven in het belang en de kansen van Internal Branding. De zaal moest even op gang komen, want ze stak direct hoog in en probeerde de zaal direct zelf aan het denken te zetten. Ze maakte daarbij gebruik van modellen zoals de Brand Reputation Grid (Riezebos) & model voor waardestrategie van Treacy en Wiersema. Voor meer informatie over deze twee: bekijk de slides hieronder:

Ze daagde de aanwezigen uit na te denken wat voor merk zij (of hun organisatie) zijn en of daarin echt een scherpe keuze hebben gemaakt. Dat leverde nog wel wat vragen op. Want waar plaats je dan een non-profit organisatie precies? Of een school? En hoe krijg je dan het werkelijke merkgevoel van de eigen werknemers boven water? En natuurlijk ook leuke vragen als “Wie is dat beestje naast Artis de Partis” op slide 32, want het blijft Social Media Club Eindhoven.

Speciale aandacht voor de organisatie van de SMC040

Exact waar het tweede deel over ging, een kleine verrassing: Jan Willem gaf inzicht in de keuzes die het team heeft gemaakt om te professionaliseren, zonder daarbij de eigen kernideologie (we hebben goed opgelet bij de presentatie van Liane!) te verliezen. De doelstelling van SMC040 in een notendop:

  • Elke maand
  • Inspiratie, informatie, educatie
  • Netwerken
  • Gezelligheid
  • Kostenloos

Daarna werden de nieuwe leden van het team voorgesteld, welke jullie ook op deze website terug gaan vinden. Deze uitbreiding samen met een structuur voor brainstorm over onderwerpen, sprekers en locaties, moet zorgen voor minder stress en werk voor de individuele teamleden en meer continuïteit van de bijeenkomsten. Dat het effect heeft, blijkt wel dat de komende drie edities al rond zijn.

Ook van de deelnemers wordt wat gevraagd. Zo wordt er meer gelet op de – angstaanjagend geluidje – Zwarte Lijst. De SMC040 bijeenkomsten zijn goed bezocht en zijn vrijwel alstijd vol. Dan is het jammer als iemand zich aanmeldt en toch niet komt opdagen. Zonder afmelding of goede reden betekent dat een plekje op deze zwarte lijst voor de volgende edities.

Daarnaast wordt er na elke bijeenkomst een evaluatie rond gestuurd, met vragen over sprekers, locaties en andere elementen van de afgelopen bijeenkomst. Ook mag iedereen zijn minuutje of fame claimen: Wil je iets aankondigen of input vragen, dan is daar na de presentaties ruimte voor. Een soort zeepkist-moment. Tijdens deze editie heeft Noud bijvoorbeeld namens Diana Russo aandacht gevraagd voor Trainstorm2030.

Ook deze avond is besloten met een koppeling van de punten Gezelligheid en Netwerken: de borrel. #nomnomnom Hiervan zijn bewust geen foto’s gemaakt.

Hieronder een Tweet-verslag met Storify en enkele foto’s:


Auteur: Noud de Greef

Opgeleid als bewegingswetenschapper & gerijpt als marketing & communicatieadviseur stil ik mijn nieuwsgierigheid met Communicatiedier, als marketing & communicatieadviseur voor Kora at Evoluon Eindhoven, analoge fotografie en met initiatieven zoals Startup Weekend Eindhoven, Permanent Beta Zuid & Verzinnering.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.