Editie maart 2013: Online monitoren en analyse.

| Geen reacties

search-mag-glassDe maart editie van #SMC040 geeft inzicht in de wondere wereld van de statistieken.

Wie zegt wat, wanneer over wie, waarom en met welk sentiment, hoe vaak, wie reageert, op welk medium, wie hoort dat, wie praat met wie en wie ziet dat allemaal? En als je dat allemaal weet, wat kun je er dan mee?

Huidige communicatie is met de komst van social media sterk veranderd. Gebruikers van je product delen ervaringen op social media en beïnvloeden elkaar. Met een positief, maar zeker ook een negatief oordeel. Dat dwingt je tot excelleren in je bedrijfsprestaties, maar ook tot goed luisteren wat de gebruiker wil. Daarvoor zijn handige instrumenten, ‘webmonitoring tools’ in statistieken en grafieken laten die zien wat de ‘buzz’ en de ‘sentiment’ rondom je product of bedrijf is. Zo kun je adequaat reageren en ‘webcare’ toepassen. Maar wat kun je nog meer met deze gegevens? Denk aan bijvoorbeeld concept-productontwikkeling, scherp zetten van SEO, reputatiemanagement, concurrentie monitoring, doelgroep- gedrag onderzoeken.

Er wordt veel online data verzameld die je helpen nog beter in conversatie te gaan met je publiek. Monitoring tools helpen je daarbij. Er zijn veel gratis tools, maar ook betaalde. Wat is de meerwaarde van een betaalde tool? Wanneer kies je voor de ene tool en wanneer voor de ander?

En hoe zetten webmonitoring bedrijven die verzamelde data zélf in om meer engagement te krijgen met hun doelgroep?

Maartje Verbakel (marketing Coosto) en Martijn Rijk (werkt oa. voor Obiwan) zijn de sprekers van de avond. Beide zijn afkomstig van twee bedrijven die gespecialiseerd zijn in webmonitoring. Zij delen hun kennis vanuit hun eigen optiek en visie.

Sprekers

Maartje Verbakel is marketingmanager bij Coosto. Ze is onder andere geïnteresseerd in social media marketing en de kansen en mogelijkheden die social media monitoring en webcare bieden voor merken, instellingen, politieke partijen, goede doelen en consumenten.

Martijn Rijk is een ondernemende new-business hunter, zijn specialisme is acquisitie & new-business. Hij zegt zelf specialist te zijn in cold-calling & afspraken maken, netwerken & deuren openen. Hij combineert zijn kennis en ervaring met online marketing en social media marketing.

Locatie: Seats2Meet Strijp-S

Datum: woensdag 27 maart 2013

Inloop vanaf 19.00 uur. Aanvang 19.30 uur.

Aanmelden Je kunt je vanaf nu aanmelden voor de gastenlijst via Eventbrite. We hebben 70 plaatsen, mocht de inschrijving gesloten zijn omdat alle plaatsen vergeven zijn, zet je dan op de wachtlijst. Er komt meestal nog wel een plekje vrij.

Annuleren? Hier staat hoe dit moet

Eventbrite - #SMC040 Maart 2013: Onlline monitoring en analyse

Deelnemers:
Please enter a valid Eventbrite "id".

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.