Nanette Booij & Kim van Velzen – Verslag Food Edition SMC040

| Geen reacties

Social Media Club Eindhoven - April 2013Verrassend eten en twee verrassende sprekers, dat is de afgelopen editie in het kort. Als organisatie zijn we erg blij met de reacties op deze speciale food editie!

Een kleine 40 man was vroeg aanwezig bij Seats2Meet Strijp-S voor een food experience. Onder leiding van Roel Olfers had (H)Eerlijk Anders een bijzonder menu samengesteld met enkele vergeten groenten. De deelnemers proefden enkele bijzondere gerechten zonder vooraf de ingrediënten te weten.

Zo verrassend, dat we nog even de menukaart opvragen om je exact te kunnen melden wat we gegeten hebben. Maar het was lekker zoals je kunt zien op de foto’s:

Nanette Booij fka Zaligzoet aka Eetechteten

Nanette beet de spits af als spreker met een persoonlijk verhaal. Over haar deelname aan een kookprogramma en wat het haar bracht. Ook op Twitter werd er veel gesproken over haar deelname. De roem bracht ook de druk. Druk om een boek te schrijven, druk om nog meer de commercie in te duiken, maar Nanette vond het lastig om daarin zichzelf te blijven.

Haar centrale boodschap: doe vooral wat je leuk vindt. Vanuit je hart, omdat je aan je water voelt wat je wil…. Juist, om dat toch een beetje in marketingtermen te komen: Simon Sinek’s Start With Why geldt ook gewoon voor je eigen doen en laten. Hieronder vind je de presentatie van Nanette:

Kim van Velzen

De tweede spreker van de avond was foodie Kim van Velzen met een verhaal over hospitality en hoezeer eten beleven is. Hij haalde een aantal mooie voorbeelden aan waar het goed gaat en waar het mis gaat. Online kan iets mooie beginnen en vergroten, maar offline maak je het verschil. Maar vooral ook over mensen met passie die een eigen initiatief beginnen en daarmee de professionals naar de kroon steken. Daarmee haakte hij eigenlijk ook weer in op het verhaal van Nanette: door passie is alles mogelijk.

Hij nam ons mee in de belevingswereld van de … klant. Of eigenlijk hoe opmerkelijk veel de gevestigde bedrijven laten liggen als het gaat om klantcontact en kansen, omdat ze teveel denken vanuit het product. En niet starten vanuit het waarom. Of het citaat uit Kim’s presentatie ‘Begin with the end in mind’ van Steven Covey. Mensen maken het verschil!

Auteur: Noud de Greef

Opgeleid als bewegingswetenschapper & gerijpt als marketing & communicatieadviseur stil ik mijn nieuwsgierigheid met Communicatiedier, als marketing & communicatieadviseur voor Kora at Evoluon Eindhoven, analoge fotografie en met initiatieven zoals Startup Weekend Eindhoven, Permanent Beta Zuid & Verzinnering.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn aangegeven met een *.